sunnuntai 9. syyskuuta 2007

Nova, nogo, ei vaan kulje

Minusta on oikein hyvä idea, että alkoholia sisältäviin pulloihin (ja muihin astioihin kuten kanistereihin) lisätään varoitustarra aineen humalluttavasta vaikutuksesta. Aiheellista on myös ottaa käytäntöön sellainen käytäntö (ahhahaah), jossa alkoholia myyvä myyjä (aahhaahhaah) tiedottaa asiasta joka ikisen drinkin, oluen, lonkeron, ja mitä-niitä-nyt-onkaan ostohetkellä ja varmistaa, että asiakas varmasti tietää humaltuvansa joka ikisen drinkin, oluen, lonkeron ja mitä-niitä-nyt-onkaanin jälkeen enemmän ja enemmän.

Krapulaisuus seuraa humalaisuutta. Siitäkin seikasta puhutaan mielestäni aivan liian vähän.

* * *

Lasin kilinää, laulua, yleistä hulinaa ja halailua.

Olli, Sun Äitis, Kukkis, Helen, Kriisi, Hestia, Suvi, Annareeta, Joonas, Wilis ja Timo. Kiitos ja anteeksi: teidän kanssanne oli kauhean kivaa! Enenevässä määrin humalaista ainakin minun istumakohdassani, mutta kivaa. Kaupungilla remutessa kadotin ääneni – tai ehkä se karkasi Joonaksen mörinän, joka on kuulkaa hyvät ihmiset siis tosi vuh-vuh, kanssa jonnekin muhinoimaan – ja kun se aamulla rämpi kotiin nolona ja piestynä, se kuulosti siis niinku niin tosi käheältä.

Partitiiviobjekti, joka on tänään jakanut kanssani monenlaista krapulariemua (joista ette halua kuulla, arvaan), on sitä mieltä, että se on seksikäs. Siis raakkuva viskibasso on seksikäs? Miehet!

* * *

Tarinan mukaan General Motorsissa sommiteltiin Chervolet Nova kansanautoksi ja sen myynti suunnattiin erityisesti Latinalaiseen Amerikkaan. GM:n myynti- ja markkinointigurut ihmettelivät huonoa menekkiä espanjankielisissä maissa, kunnes hoksasivat, että Nova tarkoittaa no go, ei kulje. Kyseessä on tietenkin urbaanilegenda: Nova on eri asia kuin no vá ja Chervoletia myytiin ihan mukavasti.

Mitä sitten? Ei mitään. Minulla on krapula, eikä mikään kulje. Ajatus, joka ilmeisesti häipyi päästä samoihin aikoihin äänen kanssa, ei vieläkään ole vaellellut takaisin. Odotan mielenkiinnolla, mitä matkamuistoja sillä tällä kertaa on tuliaisina.

(Huomenna on työpäivä. Saisi kyllä jo palata.)

24 kommenttia:

Tuuli kirjoitti...

Mä en ala. Onko se Mitsubishi Pajero -juttukin sitten turbaanilegenda?

sir Ola kirjoitti...

Ainakin Costa Ricassa Pajerot olivat jotain ihan muuta, muistaakseni Mitsubishi Rancheroita.

Varapygmi kirjoitti...

Hieno vertaus oli, että jos ameriikassa pantaisiin kalustesetille nimeksi Notable, se ei kävisi kaupan, koska tuon voi lukea "no table".

Käy kateeksi jopa pohmelojankkariasi, kerta olisi ollut kiva päästä Plevnaan ja nähdä tuota ihmislaumaa. Ehkäpä uusia päiviä koittaa, ellen tyydy nauttimaan kostoksi kosteita heti tänään, kunhan juippi menee kouluun.

olmi kirjoitti...

cheVrolet, hyvä nainen, cheVrolet.

Sun äitis kirjoitti...

Ainakaan sun äänesi ei lähtenyt mun mukana Espooseen. Tai mistä sen tietää, ei sitä tästä kaaoksesta löytäisi kuitenkaan!

Zepander kirjoitti...

Mmm, mm...mm.

Huh, maltoin olla sanomatta!

Ohari kirjoitti...

Tuuli & Ola, tuommoinen mielikuva ja usko minulla on (toistaiseksi ainakin) myös Pajeroista. Kaipa senkin joku vielä urbaanilegendaksi todistaa. Pah. Antaisivat ihmisten pitää hyvät uskonsa.

Pygmi, oli kyllä kauhean kivaa, mutta ensi kerralla sitten! Joo.

Olmi, hihii. Enpä ollut uskoa silmiäni, että olen todellakin typerimmällä mahdollisella tavalla typottanut CheVroletin, vaikka itse melskaan aiheesta jatkuvasti ja taas :-D Nolostuisin, mutta se vie liikaa krapulan jo ennestään kuluttamaa energiaa.

SÄ, kyllä se pikkuhiljaa on palautunut itseen jo. Gorballe paljon lämpimiä terveisiä Kansainvälisestä Naistenliitosta!

Zepa, saa sanoa! Hilpeyden määrä oli nimittäin kuitenkin semmoinen, että kannattaa kärsiä... :-)

varapygmi kirjoitti...

Hjuu, tunsin pakottavaa tarvetta ilmoittaa, että koston kierre on käynnistynyt. Paariin! Visaan! Tai ehkä vedän pilistä! (Hienommin sanottuna pelaan kenties biljardia.)

kukkis kirjoitti...

Sunnuntaina hetken meinasin olla sitä mieltä, että Zepa veti pitemmän korren ... Mutta pitemmällä tähtäimellä käy niin, että krapulan surkeudet unohtaa kun taas hauska ilta jää muistiin. Tai ainahan ei jää, ja joskus olisi parempi unohtaakin, mutta nyt ei ollut sellainen kerta. Oli tosi kivaa! Kiitos kaikille mukana olleille!

Ohari kirjoitti...

Go, Pygmi, go!

Kukkis, kiitos itsellesi, ja itte oot <3 (Ala vaan jo harjoitella irg-calleriaa, kuule.)

Joonas kirjoitti...

"Jos haluat matkia koiraa, sinun on haukuttava." - Intialainen sananlasku, Tamili

Tämä selittää, miksi ääneni on niin vuh-vuh, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan? Räksyttävää? =)

Ohari kirjoitti...

Joonas, tarkoittaa nyt tässä yhteydessä vuh-vuh-matalaa, hämmästyttävän matalaa. En tiedä, voiko ääni tarttua ihmisestä toiseen, mutta melko mörinä se on nyt täälläkin, vaikka sentään jo tuli takaisin. Voi olla että kauhealla huutamisellakin on jotain osuutta asiaan, vaikka sen kysyttäessä tietenkin kiistänkin sujuvasti. Minähän en huuda, minä, minä olen lady. KÖhH.

Wilhelmiina kirjoitti...

Hihhii! Sunnuntaina oli vielä aika hiljaista raporttirintamalla, mutta onneksi tänään jo löytyy. :D Kiitos itsellesi vaan, hauskaa oli koko illan mitalla.

Minä taidankin olla ainoa, joka ei ole raponnut - mitäpä tähän nyt enää lisäisi muuta kuin että hauskaa oli täälläkin päässä. Kuvia olisi hauska laittaa blogiin, jos olisi lupia, mutta aihetta sivuttiin sen verran ohimennen, että en nyt sitten tiedä. Kauniita ihmisiä siellä kyllä oli koolla. :)

Wilhelmiina kirjoitti...

Täytyy vielä lisätä, että erinomaisen ansiokkaasti siellä nuorisoluolassa yritettiin torjua yhteislaululla sitä kammottavaa taustamöykkää. En sitten tiedä, osasiko notkuva nuoriso arvostaa tuota musiikkimaun pelastusyritystä. (Nuorisohan on tiettävästi perusluonteeltaan sangen kiittämätöntä... ;)

Kriisi kirjoitti...

Hoo, mulle Pajero-legenda on kerrottu käyttäen esimerkkinä Espanjaa, jossa kyseiset autot olisivat merkiltään Terrano.

Mutta Tampere ei ole legendaa, hyvä niin.

Ohari kirjoitti...

Wilis, ainakin yksityisesti ottaisin kovin mieluusti kuvia vastaan. Nuorisossa on puolensa ja puolensa. Kyllä ne vanhemmiten oppivat kiittelemäänkin, kuten nyt on näh^hHHh^KöhH. Ei mitn.

Kriisi, olet mulle legendaa, mutta maailma on totta.
(No hei, ei kai tuohon kommenttiin oikeasti voi vastata mitenkään muuten?)

tiina kirjoitti...

Sinulla kun ei noita kunniamerkkejä vielä montaa ole, niin hae yksi lisää minun blogistani. ;)

Anonyymi kirjoitti...

Mitsubishi Pajero on espanjan- ja portugalinkielisissä maissa "Montero" http://fi.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Pajero
Olisi se voinut olla Cojero:kin, niin latino-machot olisivat arvostaneet.

Hondallakin oli oma kielikukkasensa takavuosina eli Hondan tila-auto "Fitta", jonka markkinointi skandinaviaan ymmärrettävistä syistä tyssäsi.
http://jalsbo.com/bus/hondafitta.html

Ohari kirjoitti...

Tiina, muru oot!

Anonyymi, kiitos tietoiskusta. Fitta :-D (Kiivaasti jenkkiautorakastuneena tietenkin hihittelen hilpeästi. No okei, ehkä ihan vähän vahingoniloisestikin.)

Hetsku kirjoitti...

Paljon Onnea Oharille! Ota kaffetta ja skulaakakkua! 38 vuotta on hyvä ikä. Pidä siitä kiinni! Oharin blogikin on just hyvä.

Anonyymi kirjoitti...

Ei näitä nimeämiskämmejä satu vain japseille. Sattumalta löytyi netistä sivu:
http://www.i18nguy.com/translations.html
jossa mm. kerrotaan miksi Ford Pinto ei myynyt oikein hyvin Brasiliassa:
Portugalin kielen sana "pinto" tarkoittaa pientä kikkeliä, piliä.
Jos ei ole munaa, niin tuskin ostaa pilin miehuutensa jatkeeksi.

Milloinkohan joku autofirma antaa autolle nimeksi "Opel Tissit" tai "VW Bosat", ja autoa myytäisiin nimenomaan naisten käyttöön. Menisiköhän kaupaksi? Jaa-a.

/mek kirjoitti...

Toyota Runx. Siinä on kaikki.

Ohari kirjoitti...

Anonyymi, Nissan Tissillä olisi kyllä hienoa ajaa! Ostaisin heti.

/mek, kaikki paitsi tissit. Tai siis hetkinen. Ehkä nekin sentään.

Anonyymi kirjoitti...

ngin leiter triad chapter blogprimer expires forefront narmada dependence insist nationality
lolikneri havaqatsu