keskiviikko 28. toukokuuta 2014

Tikku, kandi ja alkuverryttely

Kun luuhasin yliopiston tietokoneluokassa, tahmeisiin näppeihini osui usb-tikku, jonka joku raasu oli unohtanut jälkeensä. Minä tietysti kivana ihmisenä oitis aprikoimaan, että kuinkahan tämän palauttaisi oikealle omistajalleen.

Vaihtoehdot omistajan henkilöllisyyden selvittämiseksi olivat vähissä, niinpä murtauduin tikkuun – eli klikkasin tiedostonhallinnasta tikun levyaseman auki (meitsi on tietotekniikkavelho, jos ette tienneet) – ja katsoin, mitä sinne oli tallennettu. Kandityöhän siellä oli, ja työstä näkyi tekijän nimi. Minä no-shit-sherlockina selvittämään, että onkohan tällä henkilöllä minkälainen sähköpostiosoite, siihen postia lähettämään ja tikkua vahtimestaajille toimittamaan.

Lisähuomautin muuten meilissä, että onpa sinulla kiinnostava aihe kandityössä.

Kiittelyvastaus tuli tuota pikaa, ja lisähuomautuksena kehotus vinkata, niin koko valmis työ tulee luettavakseni.

Vinkkasin ja kandityö tuli.

Kohta lähden hakemaan kirjastosta sinne tilaamaani kirjaa, joka on kyseisen kandityön aiheena. Pitäähän se lukea ensin.

* * *

Eipä minulla tällä kertaa muuta. Piti saada tulppa pois blogista jälleen, ja samalla voin tietysti kertoa, että työharjoittelu on ohi ja työttömän lokoisat ja leppoisat päivät taas osittain edessä. Lähes kaiket päivät syödä suklaata sohvalla romaania lukien! Oh!

(Aika kömpelöhän tuo on, mutta minä vasta opettelen trollausta. Pahoittelut.)

7 kommenttia:

Tiina kirjoitti...

Voi hyvän tähen. Se oli päivän hyvä työ, mutta ihan ekana mulle tuli mieleen, että jos lähettäisin graduni sulle ja sä lukisit myös noi mun gradumatskut ensin? Ai mun pitää silti lukea ne myös itse? No ei sit mitään...

Ohari kirjoitti...

Voit sää lähettää, ja voin mää ne lukee. Siitä vaan ei oo mitään hyötyä kenellekään, kun enhän minä niistä nyt hyvä ihme mitään tajua. Ja eikö ne ole englanniksi vielä? Tee ite vaan, niin tulee hyvä.

(Olen tässä kauhean ystävällinen ja höveli, mutta teen samalla selväksi, että ehän lue.)

Tiina kirjoitti...

:D

Joo, enkuksi on. Parasta tässä on ehkä myös se, että mun graduohjaajanikaan ei oikein tajua näistä asioista mitään ja sitten se haluaa mun suomentavan tiettyjä termejä (itse kun kirjoitan suomeksi), jotka it-puolella on enkuksi ihan vakitermejä. Nooh, kyä tää tästä...

Ohari kirjoitti...

Susta on kovaa vauhtia tulossa siellä the Asiantuntija. Jos muuten tekee mieli sääliä itseä G:n vuoksi, mieti tota kaveria: sillä on vasta kandi tehtynä.

(Vrt. Itkin, kun näin miehen, jolla ei ollut kenkiä jne.)

Zepa kirjoitti...

Meil on opetettu täällä Töissä, että tikulle annetaan oma nimi (siis ei että keksitään tikulle nimi, vaan että mun tikku vaikka olis Zepa, koska omistaja on Zepa). Arvatkaa kuin monen nimi on Kingston. Täällä on koko Kingstonien Suomen sukuhaara!

Eli hyvin toimii.

Meillä saapi tulla käymään jos on luppoaikaa. Saat seurata maailman hauskimpia kissoja ja ruokaakin saat.

Ohari kirjoitti...

Zepa, eehhe, osuipa nauruhermoon! Ei yhtään tiedä, vaikka tässä pyrähtäisin sinne. Miel tekis kyllä, ja oishan ne perinteiset kukkamessutkin meillä. Kaipa ne jo käsillä alkavat olla, kun tuo kevät on ollut kovin riehakas joka suuntaan tänä vuonna. Minäpä oikein otan ja räknäilen.

Zepa kirjoitti...

Saa räknäillä vieläkin, vaikka kukka-aika meni jo. Mulla tässä mitään oo kuin venymistä ja vanumista tää kuu. Ihmisten tapaaminen aina semmonen pienoinen plussa.